sobota, 15 września 2018

Tani lub darmowy deser

Rano ze swojskiej śmietany zrobiłam masło, do tego swojskie jajka i mleko oraz mirabelki z ogrodu. Dodałam tylko cukier 80 gram (1,19 zł/kg), drożdże i mąkę ok 600 g. Zrobiłam 18 bułek drożdżowych.


Skoro już jestem w temacie ciast, to np warto zrobić biszkopt z białek, które zostały jako reszta z pieczenia drożdżówek. Szczególnie, że mam już nagrzany piekarnik. I znowu koszt pieczenia tego ciasta to koszt 80 g cukru i 100 g mąki. maso i białka własne.

Kolejny przykład darmowego deseru to mus jabłkowy (jabłoń też już owocuje), z ubitą śmietaną plus łyżka cukru i jagody które robiłam do słoiczków. Pycha. Polecam. Może być bez śmietany.

Polecam także tanie ciasto z jednego jajka. Przepis w internecie. Ciasto piekę jako muffinki lub ciastka w kształcie kwiatów, mrożę tak, by mieć gotowe dla dzieci czy to do szkoły czy na jakieś inne wyjście. Po godzinie od wyjęcia z zamrażarki są gotowe do jedzenia.
Biszkopty robię z białek - te bardzo często komuś zostają i niektórzy je wyrzucają.



Przy poście o mleku opisałam lody, które robię przy dużym napływie jaj. Koszt ich wytworzenia, to cena cukru czyli 160 g na 2 litry lodów. Wykorzystuję owoce sezonowe lub w sezonie zamrożone. No i kakao. Ale to otrzymywałam od gości, którzy lubili na lody wpadać. Ostatnio w prezencie dostałam 5 kg kakao. Będzie na kilka lat 😉

Bułki na parze. to cena mąki i drożdży. Są znakomite, jako deser, drugie danie, czy kolację.
Gotowanie z użyciem kozy.
Z sosem truskawkowym lub innym wg pomysłu.



Sok z marchwi. Na zdjęciu te z ogrodu. Pycha.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz