piątek, 2 grudnia 2022

Garnki rzymskie - moje skarby

 Garnki rzymskie, w moim przekonaniu są najlepszymi garnkami przeznaczonymi do do pieczenia. Nie ma nic lepszego! 

Garnek rzymski to gliniane naczynie, które nie jest szkliwione. Przed rozpoczęciem pieczenia należy garnek i jego pokrywę na pół godziny namoczyć. Następnie wodę usunąć (oczywiście nie zmarnować) i rozpocząć pieczenie od włożenia produktu do zimnego pieca ( inaczej garnek pęknie.

Dlaczego uważam, że to najlepszy garnek? W trakcie pieczenia, zebrana przez garnek wilgoć jest poddawana do wnętrza garnka, co sprawia, że potrawa jest krucha i wilgotna. Ciężko w tym garnku cokolwiek przypalić.

Oto moje garnki. 

W garnkach rzymskich przyrządzam mięso, gołąbki, ziemniaki, inne warzywa oraz piekę chleb.
Tutaj za jednym razem w piekarniku zmieściłam mięso na obiad i chleb.

Chleb z garnka rzymskiego jest wilgotny.

Garnek rzymski nie może być myty płynem do naczyń, a jedynie szczotka i wodą, gdyż mógłby się wchłonąć i zmienić smak potraw.  Osobiście szoruje garnek drucianką.
Jedyną wadą jest wizualne zużycie. W czasie użytkowania garnek ciemnieje, jednak nigdy nie wpływa to na jakość potraw!

Dzisiaj przypadkiem przeglądając gazetki trafiłam na garnek rzymski w dobrej cenie. Gorąco polecam dowolny garnek z pokrywą (to ważne). Mam kilka różnych i jestem bardzo zadowolona.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz