wtorek, 14 sierpnia 2018

Zakupy -jak je robić?

Rób na bieżąco listę tego, co potrzebujesz. Widzisz, że kończy się mąka, wpisz na listę i rób zakupy razem z nią, a nie pod wpływem impulsu, czy bezwiednego zwiedzania sklepu.
Kolejna sprawa. Widząc produkt zadaj sobie pytanie - czy na prawdę tego potrzebujesz? A dzieci, na które reklama działa szczególnie, pytam: "Czy jeśli tego nie będziesz mieć, to coś się stanie?". To nie takie łatwe, jednak porządkuje nasze życie i portfel.
Kiedy muszę ugotować obiad i nie mam żadnego pomyslu, idę na półkę z przeceną produktów kończących datę przydatności. Np. tani camembert łączy się z myślą o naleśnikach z camembert.

Wcześniej korzystałam z przeglądania gazetek i szczegółowego planowania co w którym sklepie jest tańsze i rozpisywałem, co i gdzie kupić. Dzisiaj temu służą aplikacje i tak np. w dniu 22.11.2019 wpisuje do aplikacji np mąka i masło i mam wyniki w zrzucie ekranu.



Mąka po 89 groszy, to okazja na zakup nawet 50 kg. W taki sposób zakupiłam cukier na cały rok po 1,19. Czasem są limity na osobę, więc jedziemy w kilka osób. Zabieramy babcię, teściową, a czasem Panie nie robią problemu i wydają produkt objęty osobolimitem na odrębnych paragonach.

Lub np cukier

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz